jeudi 26 juillet 2007

Mamma är inte

ledsen
Mamma grâter inte,
Mamma som nu är 23, har ju förstâtt att det redan är jobbigt för barnen att âka mellan mamma och pappa och NU, efter tre veckor hos Mamma pâ semester sâ är det ju klart att de tvâ smâ längtar efter pappa och tycker att det skall bli spännande att âka ned till Södra Frankrike med Pappsen och till huset
Men det vill mammas känslor inte ta del av, hjärtat värker och det känns som ângest
Vad skall jag göra när ni är borta?
Ta all den tiden som du inte har haft tid att göra de senaste 3 veckorna, läsa, mâla naglarna och damma av, dammsuga och torka golven
Strykningen är avklarad som tur är
Tänk nu kan jag blogga utan att nâgon drar mig i armen och vill spela spel pâ http://tfou.fr/
Ingen säger högt jag är hungrig/trött/toanödig och helst VAD de skall göra pâ toa
Badrummet kommer att vara rent i en hel vecka utan att det ligger högar av saker
och örhängen och hârspännen överallt
Tvättmaskinen fâr deltids-semester, en tvätt om dagen gâr till varannan dag
Bakmaskinen fâr ocksâ lite vila
Jag kan gâ och shoppa och ta snabbkön där man fâr göra allt själv , utan att min yngsta sätter sig pâ vâgen eller trycker pâ knappar som man inte skall och att det tar oss 30 min i stället för 10min
Inga 1 l mjölk om dagen
Njut av stillheten, gâ pâ massage ( inte râd),gâ och shoppa (eh..sorry, med V i ryggen sâ nej tack)
Jag skall läsa, ta vara pâ mig själv och göra fin manikyr och sedan gâ och jobba pâ mândag
Men vad jag saknar mina barn

Aucun commentaire: