mardi 23 octobre 2007

Frankrike resa

Jag vet att vissa i min familj kommit till Frankrike utan att ringa,
jag antecknar och bockar av,
sâ slipper jag att hälsa pâ när jag kommer hem
Det värsta är dem som frâgar när kommer du hem och hälsar pâ?
och ni är kommer ni och hälsar pâ?
Jag har bara bott här i 15 âr .........

4 commentaires:

Lillie plein damour a dit…

Vad elakt skrivet, de kanske inte gillar mig och har absolut inge lust att jag kommer och hälsar pâ i Sv.
Min tunga är svart

Luxlatte a dit…

Visst är det så att själv ska man flya och fara bara för att man har lämnat Swe, det anses vara naturligt. Alla andra har rätt till att vara betongarslen. Kram

Lillie plein damour a dit…

Tiger, gud vad du fâr till det i bland! Betongarslen, precis!

Mia a dit…

Inte elakt alls. Bs bror med fru och son kom till London när jag var höggravid. jag kunde inte åka in till stan och de "visste inte om de hade lust att sitta på tåget 45min".. Men att sitta i bilen 1.5h enkel väl när B kom och hämtade dem, det var inga problem. Men det var motvilligt.

Svärmor svarade även på min fråga om hon ville komma och hälsa på (det var några år sen jag gjorde det nu, men då sa hon:) "där har jag ju redan vart!

Eller kusinerna som e bittra för att de "inte varit i London". Jag fick nämnligen ställa in vårt generösa bröllop som var planerat, för jag hamnade på sjukhus när jag väntade I. Att det kan anses oförskämt att de inte själva sen ville betala för biljetten för att komma på vårt bröllop när vi resizade verkar inte ens slå dem. Jag bodde i London i 7år och ingen av dem kom och hälsade på.

Grr, ja listan kan göras lång, anteckna du, jag har också en bitterlista!

Ha en bra dag idag!
Kram