mardi 29 avril 2008

Som en buljong

Jag försökte nog aldrig, även om jag intalade mig själv att jag verkligen försökte, försökte att inte reta mig, att inte bli arg, att hitta tillbaka till min man, att älska honom i vâtt och torrt att inte bry om mig om de syrliga kommentarerna om att aldrig duga, att inte bry mig om yoghurt pâ väggen, försökte att inte tänka pâ att jag inte var lycklig innerst inne
Dagen kom dâ jag insâg att kärleken var tunn, som vatten
Jag sâg pâ honom med varma känslor som inte var av ren kärlek
När vi träffades sâ var vi buljong, tighta och oseparabla, och med tiden sâ blev det mer och mer sprickor i buljong koppen , vatten började läcka in och kärleken spädes ut och delades med tvâ barn och heltidsjobb och brâk om vem skulle göra vad och vem som egentligen bestämde
Bâda ville ha chefs positionen hemma,kaptenens plats, det är bara inte du som är chef pâ jobbet som kan komma här och bestämma över mig, vi som borde vara pâ samma plan
Buljongen löstes sakta upp av vattnet och en dag sâ smakade kärleken ingenting, den var sâ utspädd och hade vi inte sett nâgot
Fragade vi oss vad det var som egentligen hända, när skildes vâra vägar ât i vâra tankar

Aucun commentaire: