jeudi 11 décembre 2008

I lands problem


I flera âr, sedan jag var runt 12 sâ har jag haft problem med klâda och mjäll i hârbottnen och jag har provat sâ mycket saker och i somras sâ blev det bättre för dâ använde jag Ketoderm som tar bort svampen som jag hade i hârbottnen och som gör att det kliar , ju mer man kliar desto värre blir det.

Ketoderm hjälper men efter en tid sâ kommer det tillbaka och jag är sâ trött pâ att klia mig sâ nu har jag tittat pâ nätet och det finns tvâ naturliga saker att göra, antingen ta No poo metoden, ( no shampoo) det finns information om det pâ nätet och det gâr ut pâ att sluta med schampo och tvätta hâret med balsam utan paraben ( mineral oljor), silikon ( se efter thicone, thiconol, siloxane eller silane) eller vaselin . I grunden sâ tror jag att det är för att naturligt lockigt hâr skall bli lockigare men man kan ocksâ använda metoden för torrt hâr och mjäll.

Balsamet (utan paraben etc) rengör hâret frân smuts ( har jag läst) .

Och den andra saken är att prova Ghassoul, och det gick jag och köpte i dag i en Hälsokostbutik,
det finns som puder som man blandar i hop med ljummet vatten eller Rosen vatten, och sedan tvättar man hâret med det och lâter det sitta i nâgra minuter, man kan även tvätta sig med det och huden blir mjukare.
Jag skall prova i kväll sâ âterkommer jag .

Aucun commentaire: