mercredi 17 décembre 2008

Tvâ Bailys tryfflar, tâg som stâr still i 30 minuter och snart är det jul!

I gâr gick jag nöjt frân jobbet till Station, klockan var bara 18H30 sâ jag tänkte att jag för en gângs skull skulle komma hem tidigt, men icke, tâget stannade innan en tunnel och stod där i 30 minuter, det var tydligen början av en brand , sâ hemresan timme i stället för en halv.
Väl hemma sâ tjurar V ( som vanligt nuförtiden) över att vi slänger mycket grönsaker, vi köper och har inte tid att laga maten, sâ JAG bestämmer mig för att göra en soppa av de grönsaker som är kvar, sâ det gjorde vi och sedan ât vi snabbt och när vi satte oss ned och tog en kaffe sâ insâg vi att det bara fanns tvâ Bailyskulor kvar...gah!
Nu är det en vecka kvar till Jul , affärerna är över fyllda med folk, och jag gâr pâ semester pâ fredag.

Aucun commentaire: