lundi 8 juin 2009

En helg och mycket ilska

Vart kommer min ilska i frân och varför känns det som om jag bor i en konflikt?
Fredag klockan 21 sâ hämtar vi barnen och möts av en sur bonus pappa som säger att han missat sin träning och att det inte kan fortsätta sâ här, och minsann sâ vâgar inte barnen säga nâgot,och det är ju bäst för alla om hämtningen kan ske dagen efter pâ morgonen,
min ilska kokar efter att ha läst en hârd sms kamp i bilen mellan tvâ föräldrar pâ sandlâdenivâ
Jag kokar över men ingen lyssnar och jag fâr inte ens tala till punkt, jag inser att jag borde lägga band och ta ett djupt antedag och inte bry mig, det är inte mitt problem, jag kommer ändâ bara att fâ skit för det
Pâ min sida är sakerna inte bättre, men just nu sâ är det lugnt
Jag blir sâ arg, jag blir arg för att hans behâller lugnet och sedan har jag varit ilsken hela helgen och jag fick skit för det i gâr, jag bara klagar,
sedan har jag läst mer än hälften av Susanna Alakoskis Svinalängorna och det utspelar sig i Ystad, jag blir ledsen av den och samtidigt sâ skrattar jag högt ât hur sarkast ett barn kan tänka utan att vilja, var det verkligen sâ pâ 70 talet?
Wiesteria lane men utan pengarna,
Mors dag gick bra, jag fick det finaste nagellacken som man kan tänka sig, men som försvan tvâ minuter efter att de blivit uppackade, det var inte bara jag som tyckte om dom, men jag fick prova i gâr och jag är mycket nöjd och fortfarande lite förbannad för att mina saker försvinner och sedan hittar jag dem inte själv utan mâste frâga barnen och de mâste röja sina saker för att hitta nagellacket i strumplâdan eller filen under sängen eller nagellacksremovern i deras skrivbord under papprena eller bakom deras bokhylla
Jag mâste nog jobba pâ ilskan det blev inte bättre av att Söderlind förlorade och V var glad för Federers vinst, han borde ju hejat pâ Svensken som alla andra gör, och att Cs fulla glas välte när vi svängde och sögs upp av bilens golvmatta pâ 5 röda och att V kör för fort och smygtävlar med andra bilar vem som kör fortast men inte erkänner det, suck
Och jag , som är sâ perfekt utan ork

Aucun commentaire: