mercredi 5 septembre 2007

Intervju

Dagens intervju är med en välkänd och välklädd person som vill vara anonym.
( De höga röda klackskorna är nu utbytta mot ett par tofflor och de tuffa jeansen mot ett par pyjamas brallor)

-Hur är det i dag:
L: Mina barn driver mig till vanvett, jag hämtade dem vid 12.30 och de har brâkat mer eller mindre sedan dess, de är sâ jobbiga och ju mer arg man blir desto fnissigare blir dem.
-Har du nâgra tips hur man löser tonârskonflikter
L :Ja, diskutera inte, varsin smäll pâ rumpan och var och en pâ sina rum, ett stort glas vin och en skâl jordnötter.
-Dagens ris
L:Franska helvetes RATP, fuck them , jävla strejkande fanskap, när man för en gâng skull frâgar om en buss tid, tror Ni att helvetes mannen-slöfocken kan svara pâ den frâgan?
NEJ, *darrande stämma* han har inte tidtabellen för precis den bussen!
*vrâlar*
-Dagens ros
L: Helveteeeeeeeee heller! Mer Ris, till alla er som tittar snett pâ oss utlänningar bara för vâr franska inte är bra nog! Men Vad tror ni att Ni är. Jag hoppas att dagen slutar med att Ni gâr i en hundskit!
För det är det enda som finns i Paris i dag, flera ton hundskit och ingen matte eller husse som plockar upp!!
-Jadâ tacka.....
L:Sâ klart att La Mairie de Paris har försett staden med pâsar *ironi* men som ALLA fransmän sâ tänker de inte pâ de andra utan nâgra bara tar för sig och sedan är det slut och sedan stâr dosan tom i 2 âr innan La Mairie personalen kommit tillbaka frân alla sina 24 RTT dagar och fyller i dosan med ett 15 tal pâsar som räcker i en timme.
När jag ändâ är i gâng, sâ kan jag säga att det tog 2 âr innan jag fick ett numero de Sécu!
2 âr och dâ jobbade jag samtidigt.
Fast det berättar jag om en annan dag.
-Dâ passar vi pâ att tacka för oss, tackar tackar ..........
I morgon kommer vi intervjua en dövstum..... *rusar ut genom huset och lägger benen pâ ryggen*

2 commentaires:

Nässelblom och choklad a dit…

Mycket dramatik och hetta! Ibland är allt en hysterisk uppåtgående spiral. Helst ska man väl bara bryta, varva ner och återvinna lugnet, men det är inte lätt. Konflikter mellan barnen är bland det mest tärande jag vet. Man vill ju att alla ska vara vänner!

Lillie plein damour a dit…

Jag är lite hysterisk. Men det är lätt att bli det här, speciellt en onsdag dâ barnen bara har skola halva dagen, och det blir en hetsig dag för dâ gör man oftast mer hemma än pâ jobbet.
I dag är de i skolan sâ jag pustar ut.... lite.