jeudi 14 juin 2007

Möte

Pâ ett barnsjukhus i gâr
Möte med socialchefen
Jag var spänd som en ostbâge
Modet bara flöt bort
Själv blev min stol en pöl
Fast modet kom tillbaka och jag sa vad jag ville,
Nu fâr vi se om de vill och
om jag kanske fâr komma tillbaka och läsa en bok
eller prata eller till och med leka
tvâ timmar dâ och dâ
Jag är glad att jag gick, mötet gick snabbt
sedan gick vi runt pâ en service hemato-oncologie
Barncancer avdelningen
Det som slog mig först var att sjukhusbilden var borta och sâ var doften
Barnskratt hördes frân rummet och jag möttes av leende barn
Levande barn
och tvâ clowner
Sedan lämnades vi vid hissen och fick âka hem
Jag ber inte om att fâ komma , utan jag finns här om de vill att jag skall komma
men âtminstone sâ vill jag ha ett svar
Ja eller nej!
Sedan kaffe i solen i 3 Fontaines och en tröja till M
sedan Champion ( supermarket) och bocka av handelslistan som lâg kvarglömd hemma
men väl hemma kunde jag bocka av 3 saker pâ min lista
men vinägern hade jag ju glömt igen!
Thékokaren är nu full av kalk och utan vinäger kan jag ju inte kalka av

1 commentaire:

Anna Malaga a dit…

Bra gjort. Jag vill ocksâ göra det, men känner mig feg. Förlorade ju en liten fyraârig vän i cancer.
Du är modig och stark!