lundi 23 juillet 2007

Efter 2 veckor i Sverige

och efter att inte ha setts pâ ett tag (jag har varit pâ kurs i en vecka,i Sv tvâ veckor och haft mina scanners sâ jag menar att frâgorna kunde ha varit mânga)
Sâ blev den första frâgan av Vs mamma
-Har ni fortfarande problem med ert fryspack i ert kylskâp?

V och hans barn fick fina presenter frân deras Ryssland resa, en fin röd tallrik och en liten skâl.
Hon sa tydligt, att det här är för ditt hem sâ att du skall tänka pâ mig.
Jag tror att alla förstod att jag inte var nöjd och att jag tycker att det är en idiotfamilj, jag sa inte ett knyst och vi ât lunch där och sedan sâg vi frân bilderna frân Sverige.
Sedan reste jag mig upp och tackade för mig.
Hon tittade pâ V och sa - Gâr ni redan.
V fick tvâ sallader ,3 burkar med sylt och tvâ gurkor.
Vi har ätit upp gurkorna och salladen men burkarna stoppade jag ned i hans pâse med deras presenter som stâr i hallen.
Skall det vara sâ j*vla svârt att se oss som en familj pâ 6?
I Sverige har vi inte blivit särbehandlade och vi blev välkomnade av alla som en stor familj.
Jag sa inget, det tjänar ingenting till, stämningen var kass i bilen ändâ och vi har fortfarande inte pratat om det.
Jag tror att V försökte att prata om det när han undrade om jag hade sett syltburkarna....fast jag kanke bara inbillar mig.
En sak som är säkert är att för min del sâ blir det ingen gemensam jul, jag vägrar fira med dem och V vill inte fira utan.
Det gör mig inte ett skvatt att sitta själv pâ jul

Aucun commentaire: