mardi 31 juillet 2007

Gäster

I kväll har vi gäster
Jag har tvättat lakanen, bäddat rent, lagt handdukar och tvättlappar pâ deras sängar
gjort färskt bröd och bakat en clafoutis de cérises ( en kaka med körsbär), förberett middagen,hängt dagens tvätt i källaren sâ den inte blir vänd (en sak som gör sâ att mina horn kläcks ut fortare än min skugga) städat i köket sâ det ser fint ut.
Nu till detaljen:
Eftersom vârt kaffe är sâ snuskigt (snabbkaffe), sâ har jag dammat av kaffebryggaren och satt den pâ bänken sâ jag hoppas att V nu gör en god riktig kaffe
Nu känner jag mig som en husmor

Mental note: Hon gör bara hälften för dig, jag vet, men jag ville att V ser att jag gör allt vad jag kan för att vara trevlig! Jag borde fan ta mig inte bäddat om,eller bakat men eftersom madame är lite svartis sâ njuter jag ! Hon härmas alltid, sâ nu vet jag att hon och svägerskan kommer hädanefter göra degen i bakmaskinen och ungsteka brödet sedan

Aucun commentaire: