mardi 21 août 2007

Pappakopia

Den tossiga tisdagen fortsätter.
Jag gick för fort ut i frân kontoret och glömde tjejernas skollista för att kunna beställa böcker, sâ jag shoppade i stället.
Jag halkade in i en affär där tvâ par skor stod och grät och sa att ingen ville ha dem, sâ barmhärtiga J tog sin an dem och bar hem dem i en fin pâse som nu vilar i bilen
Lätt som en plätt
En annan femma blir att övertala maken att det var ett nödvändigt köp
Fâr prata om annat och slänga in det i en mening hemma
I bilen ringde jag ett samtal och hörde nâgon grâta av smärta, visste inte vad jag skulle säga
När jag grâter sâ hittar alla fina saker att berätta för mig men när jag hör nâgon som grâter sâ försvinner mina ord i en tanke tornado och inget kommer fram,bara mina andetag
Jag unnade mig själv en god sallad och en choklad tartelette till efterrätt men apetiten försvann
När jag skulle betala sa stod det en man framför med en käpp, jag erbjöd min hjälp och han accepterade och han tittade pâ mig och, jag slogs av ansiktsbilden, en Pappa kopia.
Min pappa.
Jag fick en sâdan Pappa-bubblande känsla sâ jag höll pâ att slänga mig om halsen pâ honom.
Jag betalade och tog min pâse och var bara tvungen att ta pâ min pappa kopia.
Jag lade min hand pâ hans jackarm och sa -Ni fâr mig att tänka pâ min pappa, han var som ni och jag saknar honom
Je m'en doute svarade mannen och log.
Hade han frâgat mig att ta ned mânen sâ hade jag gjort det
Jag blev tagen och rörd och samtidigt tacksam, jag tror att det mâste betyda nâgot
En pappa kopia händer inte bara sâ där , jag känner mig säker men ändâ sâ rörd
Pappaaaaaa kom tillbaka NU!

4 commentaires:

Lox a dit…

Jag blir så berörd av det du skriver - jag kan inte förstå vidden av känslan men jag inser att den är starkare än vad jag kan ana.

Kram!

Lox a dit…

Berörd i form av rörd. :-)

Lillie plein damour a dit…
Ce commentaire a été supprimé par l'auteur.
Lillie plein damour a dit…

Gulle loxen