mercredi 26 septembre 2007

26 september 1992

Tog jag ett SAS plan och landade pâ Roissy T9 en eftermiddag och tog själv en taxi in till Paris.
Det kostade runt 200 franc dâ.
Jag bad honom köra till ett hotel pâ en gata bakom Operan och nar vi kom fram sâ sken solen och det var varmt och skönt, Pappa kom utspringande frân baren mitt emot där han käkade lunch, en skinkbaguette och en öl stândes mot baren.
Hans ögon sken av glädje och jag var nog lite förvirrad.
Jag kom i hâg att Pappa var tvungen att berätta för hotell personalen att jag var hans dotter sâ att de inte skulle tro nâgot...
Väl uppe pâ rummet sâ tog jag kort pâ Pappa när han satt i en fâtölj i det rummet med händerna bakom huvudet, han satt ofta sâ.
Det fotot finns fortfarande kvar, men inte Pappa.
Jag är sâ glad över att jag tog beslutet att komma hit, att flytta i frân en jobbig tid och stâ pâ mina egna ben, jag är starkare nu
Jag tror pâ mig själv och det jag byggt upp är det bara jag som jag har att tacka, ingen annan.
15 âr -Hur kan man förändras sâ mycket pâ 15 âr och hur kan man förlora sâ mycket

Aucun commentaire: