jeudi 6 septembre 2007

Lördag kväll, teater och gäster

Pâ lördag skall vi pâ teater 20.30 och sedan tillbaka hit och äta alla fyra....runt 23.30, lite spanskt stuk över kvällen.
Min gäst har bett om en svensk rätt och V önskar köttbullar!
Jag tänkte göra en quiche och en sallad men har ändrat mig...kan tänka mig att lägga ut lite mer tid pâ att göra nâgot gott, min gäst gillar verkligen god mat.
Finns det nâgon som kan tipsa mig om en svensk rätt som jag kan laga pâ morgonen, och när vi
ändâ är i gâng sâ tror jag att efterrätten blir Rosendals morotskaka.

3 commentaires:

Nässelblom och choklad a dit…

Jag har skrivit lite förslag på svenska förrätter i kommentaren hos mig. Men det är svårt med typiskt svenskt. Kanske quiche med rökt lax eller laxpudding. Renskav och trattkantareller. Tjälknul kunde varit något, men den behöver mer tid. Men varför inte köttbullar?Kinna är bra på svensk mat. Hon finns bland mina favoriter.

Lillie plein damour a dit…

Nässelblom& Choklad: Den här gästen är speciell och min makens närmaste vän, han vill smaka ngt nytt sâ till förrätt blir det Roquette sallad med riven parmesan ost och balsamvinäger, köttbullar &Potatis m brunsâs och Rosendals morotskaka till efterrätt.
Jag skall baka brödet i dag, nötbröt och göra det i vridna baguetter, och efterrätten kan jag fixa i dag om jag har tid. I kväll äter vi en Tajine med oliver och citroner.
Bon app.

Nässelblom och choklad a dit…

Det låter som en jättebra meny! Hoppas att ni får det riktigt trevligt och nöjd blir han säkert. Nötbröd låter gott.... Din Tajine låter också suverän (nu äter inte jag kött, men smakerna verkar mycket goda). Lycka till! Du får gärna länka till mig. Jag ska också se över min länklista och uppddatera den, men just nu hinner jag inte.