dimanche 7 octobre 2007

Maken till djävul

Makens "riktiga" jag kom ut i morse *;-)* Eller jag borde säga en sida som man inte ser för ofta.
Vi pratade om en vän som skall gâ pâ Nevers och se pâ F1, biljetterna för en dag ligger runt 150- 200.
Jag sa att det lâter som mycket pengar för min del , bara för att sitta och se nâgra bilar âka runt och runt.
Men, sa maken, det är inte bara det, det finns äldre bilar att titta pâ ocksâ.
Jag kände hans irritation och för att jag inte förstâr att sport är viktigt och roligt att titta pâ
Sâ han säger
-Jag vet nâgon som lägger ut 200€ pâ ett par skor och DET förstâr inte jag hur man kan.
Nu har maken horn.
Jag vet inte vem han syftar pâ, och jag tänker efter om det kan vara jag men jag tror inte det men om man lägger i hop en mânads inköp sâ blir det nog runt den summan....( men vi har redan pratat om det innan, i den här familjen sâ stâr JAG ensam om alla inköpen, jag har erbjudit V att ta över jobbet men han har avböjt! Sâ det sâ)
Jag säger ingenting , barnen känner spänningen men vâgar heller inte frâga om vem han syftar pâ.
Jag känner mig lite skyldig och gâr och diskar och sedan säger jag att inget hindrar honom frân att âka med pâ F1 helgen.
Det är ju handlar ju bara om ett par-skor-budget ( nej det sa jag inte)

Aucun commentaire: