mercredi 17 octobre 2007

Ordlös onsdag


Foto: JF, Nokia N70

11 commentaires:

Lillie plein damour a dit…

I gâr vid 18 tiden sâ gick jag i 9 arr i Paris och sâg att det fanns ett McDonalds i ett gammalt hus, lite som MCDO i China Town,NY.
Jag tog kortet med mobilen, synd att det blev suddigt.
Men, det är en liten bit av staden i gârkväll.

Anonyme a dit…

Oj, dom har verkligen kommit i kläm. Fast fransmännen gillar väl inte Mc D eller är det bara falska rykten?

Lillie plein damour a dit…

Hej Marianne,
Fransmännen äter mindre och mindre bra och har problem med hälsan för att de äter onyttigt, allt som kommer frân US är inte bara bra...det är nog därför som vissa här inte tycker om all amerikansk influensering.

Anonyme a dit…

Med lite fantasi så kan man säga att det nästan ser ut som en hamburgare. Inklämd mellan två brödhalvor.

Festligt.

Åsa a dit…

Om man jämför franska köket med McDonalds så finner jag bilden oerhört talande:)

Åsa a dit…

Tjusigt! Jag gillar att ni i Frankrike slipper stora flaggor och skyltar som "sticker i ögonen"!

Della a dit…

McDonalds tränger sig in överallt. Dom är bra på att hitta centrala lägen.

Admin a dit…

MacDonalds är ju inte direkt vad man förknippar med Paris, inte jag iaf. Men de valde ett snyggt hus - håller emd Guava, ser lite ut som en hopklämd bugare :-)Kunder verkar dom ha också.

Sarah a dit…

Tänk att de "klämmer" då alltid in sig överallt!

Miss Marie a dit…

haha, det var en rolig bild! jag tror aldrig jag har sett en sandan McDo forut, de brukar alltid bygga nytt ju!

Pumita a dit…

M överallt! Jag blir alldeles matt.