jeudi 18 octobre 2007

Strejk

I dag är det strejk, för att SNCF till exempel ( SJ i Sverige) vill inte reformera pensionen.
Men om man lägger till alla deras bidrag och kompensationer sâ tjänar de mycket bra men men!
De kan strejka medans vi i den Privata Sektorn inte har den friheten.
Antingen sâ är man med de strejkande eller sâ är man emot den.
Jag känner att är man emot den sâ är man blâ och är man med sâ är man röd.
Jag känner det sâ och jag vet inte om det är sâ.

Jag tycker att den Privata Sektorn borde strejka mot den offentliga sektorn!
Jävla latmaskar!

2 commentaires:

Unknown a dit…

SNCF, ett glasklart exempel pâ när strejkrätten missbrukas.
Jag är en gammal kommunalare och jag kommer ihâg när vi kämpade för att vâra bussförare skulle fâ kisspauser efter fyra (4) timmars körning. När det franska företaget ântligen fattade att vi hade en strejkkassa stor nog att ta ut ALLA kommunalare i strejk i ett âr, dâ vann vi.

Lillie plein damour a dit…

Fast vâra bussar strejkar inte!
;-)