mardi 9 octobre 2007

Usel mamma

I gâr kom vi hem tidigt och när jag gâr ur bilen sâ hittar jag inte mina nycklar
Jag har alltid mina nycklar med mig och jag har en stor nalle pâ min nyckelknippa för att jag inte skall glömma
den.
Vi gick och vrickade pâ dörrhandtaget och funderade pâ hur vi skulle komma in
Vi funderade in bilen och utanför
Sedan gick vi och handlade i väntan pâ maken
Men när vi kom tillbaka efter att ha handlat sâ hade han fortfarande inte kommit
M lâsats körde, och vi andra läste gratis tidningar
M började tuta och vi skrattade
Vi picnicade med smörgâs utan smör och skinka
Sedan frâgade M om V verkligen skulle komma hem och jag började skratta nervöst
Sedan fick jag fnitter anfall när jag tänkte pâ vad grannarna skulle säga
Vi har en lampa utanför som fungerar som en detektor, C rullade ned sin ruta och vinkade med handen varje gâng
lampan släcktes
Klockan kvart över âtta kom maken hem och skakade pâ huvudet
Han har ingen telefon längre, och vi som lämnat 10 svar och diverse sms
Det var slutet pâ vârt äventyr utanför dörren
Och jag som skrattade sâ att jag grät när en kompis berättade om hur hon körde in i en
betong pelare med handbromsen i!
Nu fick jag sâ att jag teg

1 commentaire:

Unknown a dit…

Galenpanna!!! :D