vendredi 9 novembre 2007

I Ebbas minne och barncancerfonden

Kenneth Bräcknäs âkte Skâne runt pâ inlines i somras för att hedra sin dotters minne

"Jag har hedra Ebbas minne genom att åka drygt 70 mil inlines runt hela Skåne med en avstickare till Småland och Älmhult. Jag har skapat mer publicitet kring barncancer och Barncancerfondens behov av pengar, än vad jag hade kunnat ana. Jag har under resan också inspirerat andra att utföra konkreta handlingar eller helt enkelt uppskatta sin vardag lite mer. (b)Det enda som kan hjälpa barn i framtiden som drabbas av cancer är mer pengar till Barncancerfonden. Det kan vara dina barn eller barnbarn som drabbas nästa gång. Det är inget hot - det är verklighet.

En reporter frågade mig vilket tips jag vill ge dem som inte har min fysik och skulle klara min prestation med inlines. Jag svarade att någon annan kanske bakar en enorm kaka, eller skriver en bok, eller ordnar världens största grillfest till förmån för Barncancerfonden. Det viktiga är att föräldrar i en svår situation kan rikta sin kraft mot något konkret och dra nytta av den energi som skapas. Glöm heller inte att dessa föräldrar behöver stöd. Våga ring! Våga besöka! Det kan oftast bara bli fel om du inte hör av dig."

Tänk pâ Barncancerfonden

Aucun commentaire: