mercredi 12 décembre 2007

Sömn

Jag försöker att vänja mig av vid att sova utan sömntabletter.
Sömnen utan är fylld av mardrömmar och rädsla.
Sömnen med är fylld av drömmar men utan rädslan.
I gâr tänkte jag att efter 2 timmars intensiv Judoträning sâ borde jag ju sova gott utan medecin, och jag var helt slut, men efter en halvtimmes läsning sâ hade sömnen fortfarande inte kommit.
Jag väntade och väntade och sov periodvist och hade ont i kroppen och vaknade pâ dâligt humör.
Medecinen hjälper mig att somna pâ rätt tider och jag kan inte dra ner pâ det nu, sâ jag tänker fortsätta och sluta pâ att lyssna pâ dem som säger att det inte är bra.
Men jag vet att det inte är bra för jag har vant mig vid den starkaste dosen sâ även om jag halverar den sâ kommer jag inte sova gott i alla fall.
I lands problem n° ett!
Vad FAN tacksam över att du har en säng människa!!

4 commentaires:

Larssons a dit…

Du gör rätt som fortsätter med medicinen. Tids nog kommer den hälsosamma sömnen tillbaka.

Lillie plein damour a dit…

Tack gumman.
Kram

Mia a dit…

Min lakare sa just nar jag traffade honom sist att om man byter medicin lite da och da, sa "vanjer" sig kroppen pa samma satt. Det kanske kan vara nagot? Plan for 2008, att ha som mal att sova utan piller 3 natter i veckan andra kvartalet *har en manlig ratt sa businessaktig lakare, fast det passar mig perfekt). Gar inte det (jag vaknar hela tiden om jag inte tar medicin).

Det kanske kan vara nagot for dig? Saklart du inte ska vara radd och dromma underligt. Lyssna inte pa vad folk sager!

Det tar tid att vanja kroppen att sova pa ratt tider sa lova att du absolut inte stressar over det!

kram!

Mia a dit…

Asch, sa vanjer sig kroppen INTE pa samma satt, menar jag. Gar inte det att sluta vissa natter ska jag varva olika mediciner istallet.

Sa skulle det vara.