mardi 15 janvier 2008

Fransk buss trafik

Man skall inte generalisera , men är det nâgon som jag kan generalisera pâ ett nästan sâ är det det Franska sätter att rycka pâ axlarna och inte ta ât sig även om de har gjort fel.
I gâr sâ väntade barnen pâ deras buss efter skolan, 17.38, och 17.50 sâ hade bussen inte kommit, jag ringde buss bolaget och hotade dem till slut!
Flickornas far sa till dem att gâ tillbaka till skolan och jag ringde frân bilen och sa att bussen kommer och att de skall gâ tillbaka till hâllplatsen, emellan det sâ pratar jag och Pappan, min kollega som satt med i bilen blev lika stressad som jag.
Men det ordnade sig och flickorna kom med en buss som gjort en omväg för att hämta dem.
4 ggr sedan i höstas sâ har samma buss uteblivit...jag skall ringa i dag och höra vad det är för Nisse som bestämmer vilken väg han skall köra.
Detta händer för att det är tvâ barn och hittils sâ har jag inte ringt, men det hade inte hänt 4 ggr som det var 25 fransmän som inte kom med bussen!!

Aucun commentaire: