dimanche 27 janvier 2008

Han som gick för lângt

Han som skrek i luren, han som hotade , han som är elak med flit, han som säger att jag ljuger, gâr folk bakom ryggen, han som sätter pâ telefon högtalaren sâ att alla hör hur elak jag är
Han gick för lângt
Jag skrek , Vi skrek i örona pâ varandra medans barnen stod brevid och grät,
Jag skäms för barnens skull, jag tappade sinningen och oroade mig hela dagen ,helgen
Men jag är trött pâ att alltid bli illabehandlad och sedan nicka och jaka med
Dagen efter ringer han och pratar som inget hänt
Men kom fram till mitt beslut, Nu är det nog, jag tänker inte ta mer
Klipper av banden, vi som kommer sâ bra överens, vad hände
Hans skrik ekar i öronen
Hur kan man bli sâ elak ,
Jag har varnat honom innan, är man allvetare och har för högt självförtroende sâ slutar det med att man är själv,
Sakta tappar de andra lusten
Sakta rinner orken ur en att alltid förlâta och gâ vidare även om man blivit illa behandlad
Han gick för lângt, han gick över gränsen

2 commentaires:

Anna a dit…

Stå på dig. anna uk

Lillie plein damour a dit…

Tack vännen.
Jag stâr pâ mig den här gângen och släpper inget!
Kram