mercredi 30 janvier 2008

När du sover

När du sover sâ tänker jag pâ hur underbart det är att ha dig ,jag pussar dig i bland och drar ofta upp ditt täcke sâ att du inte fryser, i bland,ofta sâ oroar jag mig att det skall hända nâgot, du vaknar till i bland och öppnar dina smâ ögon och tittar trött pâ mig, i bland sâ stâr jag i dörröppningen bara för att höra dina lugna smâ andetag
Men när du är mitt uppe i en kris och din lilla mun öppnas och ut ur den sâ kommer det bara fula ord sâ tänker jag pâ när du sover och längtar tills kvällen kommer
Hur mânga gânger har jag inte skrikit tillbaka och sedan ângrat mina ord men jag säger ingenting
Jag kan ju inte hâlla mig tillbaka och lâta dig fâ det du vill, dâ kommer vi ingenstans
Du suckar i bland,ofta och tjurar som din pappa (!)
Dina ögon pâminner oss inte om nâgon av oss utan vi tänker pâ att det kanske kommer frân mina föräldrar
Du har alltid varit en liten ädelsten, vâr lilla diamant
Givetvis sâ älskar vi din syster, men ofta sâ tänker jag inte sâ som med dig,
Vad tyst det är när hon sover....
Godnatt mina skatter,mamma hâller av Er och kommer alltid att göra det

1 commentaire:

Mia a dit…

E hon din aldsta? Jag har en helt annan kanslomassig relation till I, en smartsam sadan. Vi e valdigt lika och jag vagar inte ens fundera pa hur det kommer bli nar han kommer i tonaren.

Njut av henne nar hon sover och "tanka upp lite av din kanslan" sa du orkar med de stormiga stunderna.

Du har valdigt vackra barn.