samedi 2 février 2008

En lördag pâ stan

Första lördagen efter lönen och det är fan ta mig kö till att parkera!
Naturligtvis valde vi fel lördag pâ att âka till Ikea och fika
Väl hemma med tvâ trötta barn och tvâ glas vin, sâ kan jag andas igen
Folk tränger sig, puttar och stönar högt, det är kö till toaletten och att fika är knappt möjligt
Mâste säga att Ikeas semlor pâ 1 € ser sâ osmakliga ut sâ jag tog en Dajmtârta i stället
Ikeas semla ser ut som en torr bulle med torr grädde i, ingen hade vidare lust att smaka
Varje gâng jag gâr pâ Ikea sâ vet jag inte hur mycket jag kommer att göra av med, det är surprisen i kassan!
Jag vinglade till och sträckte fram kortet ,darrande och tänkte, tur att inte V är med, han hade trillat i kundvagnen
Men, nu har vi det som vi behövde för att organisera vâra garderober, flickorna har nya täcken och kuddar och pâslakan ( vi är trötta pâ att ha bebis lakan.....!! )
Apropâ Bebislakan, vad tiden gâr fort, för nâgra âr sedan sâ slet de i pâslakanen pâ Ikea och skrek 'Vill HA' i dag är det andra takter, helst enfärgade och moderna
Vill nâgon ha barnlakan sâ maila mig!
Vi köpte saker till flickornas skrivbord och mycket mer
Vi är nöjda! Nu blir det ändring pâ det här!
Den nya familjen Lillie är här!

5 commentaires:

Unknown a dit…

Det där lät ju kul (not). Ska vänta med att âka till IKEA tills vi har fâtt svar pâ vâr reklamation.

Lillie plein damour a dit…

Vadâ för reklamation? Kom sofforna?
Kram

Unknown a dit…

Soffan kom, jättefin, det är bara det att en liten del, ca 30 cm, inte är sydd ihop med dragkedjan pâ ena sittdelen. Soffan är ganska dyr sâ det kunde jag bara inte accepptera.

Lillie plein damour a dit…

Just det , det visste jag! Jag visste att du sagt nâgot om det.
Hoppas att de är reaktiva och gör nâgot ât det.
Kram

Larssons a dit…

Som sagt, JAG VILL OCKSÅ ÅKA TILL IKEA! buhuuu