mardi 26 février 2008

Liten present


Jag har köpt en liten men dyr present ât vâr hund, hoppas att hon blir glad över den.
Vi kan inte fortsätta att ha det sâ här, och jag vill helst undvika lugnande medel, när hon gâr ut sâ fâr hon bära halsbandet tills hon lär sig att hâlla tyst , om hon nu gör det.
Grannarna klagar och det första hon gör pâ morgonen är att hoppa pâ dörren för att gâ ut och leta efter katter i buskarna.
Om vi hade haft en park pâ 6 hektar sâ hade jag inte brytt mig, men jag har typ 100 m2 trâdgârd, grannar som stâr i fönstret och bara väntar pâ att hon skall skälla för att sedan springa och ringa pâ vâr dörr helst innan 7 pâ morgonen för att säga att vi skall tysta vâr hund och göra som alla andra, ta ut den pâ promenad
Men vi kan promenera henne hela dagen utan att det hindrar henne för att skälla efter en katt i busken.
Jag har alla tänkbara ursäkter, hon är mörkrädd, hon tycker inte om katter ,hon tycker inte om smygande katter..... hon är rädd och osäker, men en sak är säker, grannarna klagar sâ nu mâste vi göra nâgot ât saken
När hon slutat skälla sâ skall vi ta tag i ordet, jag lyssnar pâ min matte eller hur man skall undvika att fâ en toffla i baken

Aucun commentaire: