dimanche 2 mars 2008

Omorganisatsion

I fredags fick vi gâ var och en pâ vâr avdelning, vi är 3 pâ inköp, pâ intervju och berätta om vâra jobb.
Det är en man som gör ett audit för oss , vi kommer snart att köpa ett annat företag och gâ frân enkelt till dubbelt och med allt som det innebär.
Som sagt sâ är det lättare att prata med nâgon utomstâende...det var som om nâgon öppnade kranen och jag satt med târar i ögonen och allt ont som jag burit pâ och svalt otuggat bara rann ut.
Vi saknar kommunikation, oftast sâ finns det spänning mellan oss och allt som är osagt, kollegan som pratar i telefon i stället för att jobba och vi som inte säger nâgot, nu blev det sagt
Jag känner mig som jag brutit eden, men sâ insâg jag att antingen sâ blir det ändring eller sâ gâr jag, det blev ocksâ sagt
Efterât mâdde jag illa, men nu är det sagt, nu finns det nâgon som vet att jag inte alltid mâr bra, det börjar att ge mig stress och nu är det dags att göra nâgot ât det.

1 commentaire:

Monica a dit…

jättebra gjort! Det är sâ svârt, men sâ viktigt! Förhoppningsvis föredrar de personer som stâr upp och säger det de känner...