samedi 8 mars 2008

Stockholm


I gâr började jag läsa Per Anders Fogelströms Mina drömmars stad och jag blev sâ rörd.
Jag tänkte pâ att min Pappa som var Stockholmare säkert läst de böckerna med.

Av böckerna är Mina drömmars stad hans mest lästa och älskade. Den ingår i en serie om fem böcker där vi får följa Henning Nilsson och hans barn och släkt, från 1860-talet och hundra år framåt. Denna serie brukar kallas för Stad-serien och övriga böcker som ingår är Barn av sin stad, Minns du den stad, I en förvandlad stad och Stad i världen.

3 commentaires:

Unknown a dit…

De böckerna vill jag gärna läsa om. Jag har för mig att jag läste dom när jag gick pâ gymnasiet.

Lillie plein damour a dit…

Jag har inte läst dem, och jag är glad för att jag köpte boken i Sverige i isomras. Nu tror jag att jag skall köpa resten av serien dâ jag är i Sverige i April.
Kram

Svensk chekchouka a dit…

de är jättebra!