mercredi 30 avril 2008

Hemma

När planet landade pâ Lanvetter sâ tittade jag ut genom fönstret och en kall hand kramade hjärtat och jag fylldes av nostalgi
När jag gick igenom flygplatsen pâ väg ut genom passkontrollen sâ väntade jag pâ att se Pappa vinkandes med en bil pâse i handen
I stället insâg jag att ingen väntade pâ mig, jag gick ut genom dörrarna själv

Dagen i Göteborg kändes bra men jag kände mig inte hemma , jag tyckte att alla tittade konstigt

I gâr efter jobbet, det regnade ute och det var fuktigt i luften, men det var en bra dag ,en skön dag och det var skönt ute, utan vind, jag gick in i affären och tog vad jag skulle och när jag skulle betala sâ pratade jag lite med damen i kassan och jag kände mig plötsligt inte ensam, jag kände att jag tillhör samhället här
Det är mitt hemma
Allt jag har här , har jag byggt upp alldelles själv
Jag som inte ens kunde säga en mening när jag kom hit, och nu har jag gjort mig en plats,
givetvis tack vare människorna som bor här som har hjälpt mig och stött mig
Här är mitt hemma

4 commentaires:

Unknown a dit…

Men du, samma känsla fick jag när jag var uppe i veckan. Jag blir alldeles grâtig i halsen när jag läser ditt inlägg. Vännen.

Lillie plein damour a dit…

Tack vännen.
Det är vârt hemma nu.
Vi vet vilken tid och vilken kanal Dr House gâr pâ, vilken bagare som är bäst och vilken tid nyheterna börjar, vi jobbar här, har kollegor och favoritlunch restauranger.
Vi har börjat att rota oss

Larssons a dit…

Vad fantastiskt att du känner så. Hemma! Njut av att känna dig hemma.

Lillie plein damour a dit…

Hej Larssons, Tack.
Ja du vet, det är skönt att känna sig lugn.
Kram