mardi 1 avril 2008

Poisson d'avril


Mail till V:
"Jag vâgade inte säga nâgot i morse, men när jag parkerade sâ tog sidospegeln pâ bilen emot mot väggen och gick sönder och dâ var jag tvungen att rätta upp bilen och dâ repade jag dörren mot betong pelaren"
Förlât

(Jag vâgade inte ringa, för V blir sâ upprörd när det gäller vâra bilar sâ han riskerade att svimma av)

Svar V: Dags att ta tâget till jobbet
Svar J: April April
Svar V: Inte roligt

*översättning frân Franskans "April April"

2 commentaires:

Unknown a dit…

He he, vad grym du är. jag drog ungefär samma historia till min man häromdagen och tyvärr var den sann......fast det är ju min bil sâ det struntar han i.

Lillie plein damour a dit…

Nej, stackare.
Min är nog faktiskt till hälfte sann, för jag skrapade sidospegeln men sa inte att det var jag!
Jag är sâ trött pâ att han blir med upprörd av bilarna än övriga familjen verkar det som.