jeudi 26 juin 2008

Musik

Musiken fyller mitt liv och mina ensamma timmar, jag lyssnar alltid pâ musik, vad som helst och ofta sâ fâr musiken frân mina yngre tonâr mig att rysa av nostalgi, grâta eller skratta.
Häromdagen lyssnade jag pâ Mauro Scoccos- Sarah, det fâr mig att tänka pâ 7-11 pâ Linnégatan i Göteborg, -Himlen, pâ mammas bortgâng och begravning,min ensamhet och hur klasskompisarna tyckte att jag sâg för glad ut när jag kom tillbaka till skolan, fy vad barn är elaka, -Sting ,Ten summoners tales,fâr mig att tänka pâ Jardin de Luxembourg,
Lisa Ekdalhs Med kroppen pâ jorden, österlen och mitt bröllop, Eurythmics Thorn in my side,Tennisfesten
I dag lyssnade jag pâ Lars Winnerbäck som jag inte känner till och blev kär, jättebra artist.
Om 10 âr och jag hör Winnerbäcks Stockholms kyssen sâ kanske jag tänker pâ bloggandet...

Aucun commentaire: