samedi 16 août 2008

Barcelona

Vi âker till Barcelona i 3 dagar i september, om nâgon har tips sâ maila mig.
När vi var i NY sâ var vi inte pâ MoMA, och det ângrar jag.
I Barcelona sâ har vi val mellan Picasso muséet, Miros musée och Dali...
Ja det blir nog Picasso muséet, det är ju bara ett mâste.
Vad kan vi mer göra?
Hotellet hittade jag pâ nätet för 45€ och det är väldigt billigt men jag hade inte lust att ta ett finare hotell och detta pensionatet var billigare än vandrarhem, den heter Pension 45
I gâr läste jag en guide bok om Barcelona och blev nästan rädd för sidan där de skriver om trafik och stöld och jag undrar om böcker om Paris innehâller likadan information.
I Paris sâ skall man hâlla i sina ägodelar för stöld förekommer och Parisarna kör som galninar men ser man sig för sâ är det ok.
Vâgar man âka till Barcelona? Kan man dricka kranvattnet? Skall man ta med sig mat för att undvika salmonelle, syns det att jag är svensk?
asg!!

2 commentaires:

Unknown a dit…

Se till att restaurangen tvättar grönsakerna med vatten ur flaska och ta med dig svenskt kaffe. Eller varför inte ta med Scans köttbullar i kylväska som en vännina gjorde när hon bilade ner frân sverige till mig.....Haré sâ himla kul i spanien.

Lillie plein damour a dit…

Jag vâgar inte äta salladen utomlands, men vet aldrig, ( men jag kan ju ta med mig vatten härifrân och tvätta salladen själv vid bordet och sâ det blir genomstekt sula och potatis, det borde jag klara mig pâ!
Bra idé att ta med sig mamma scans köttbullar ner, när jag ända är pâ ikea sâ kan jag ju ta med mig picnic att ha den helgen, sâ slipper jag ju köpa mat.