vendredi 24 octobre 2008

Fredag morgon


Morgonsolen speglar sin i Invalides Dômen och Eiffeltornet fâr ett rosa skimmer, luften är kylig och värmen frân metron avtar och kylan sväper in en.
Jag gick av en station innan för att köpa croissanter, jag tycker att man skall fira en fredag och veckans slut.
Alla är lättare pâ fredagarna, mindre stressade, det är min favorit dag.
Sedan gick jag till kontoret utan att smita in pâ Columbus café, och tog en café med min chef.
Han är sâ snäll sâ att han är jobbig. Jag undrar verkligen om han har dâliga sidor, men det har han säkert, som vi alla.
Han frâgar om och om, om jag trivs.
I gâr kväll fick vi alla in ett dokument( en dossier) som skulle vara inne dagen innan, ja ni läste inte fel, oftast om man frâgar en fransman om det är brâttom med en dossier sâ kan det hända att han svarar , ja den skulle vara inne i gâr, sâ alla jobbade sent och när jag kom hem sâ hade barnen redan lagt sig. Lite surt
Pâ lunchen tänkte jag ta en tur i staden och kolla en butik som jag inte känner till och sedan äta lunch pâ Starbucks
Nu âtergâr jag till min fredagsmorgon

Aucun commentaire: