lundi 27 octobre 2008

Min krokodil

Alla har vi en krokodil inom oss.
En krokodil som kommer ut när man är frustrerad i jobbet, hemma eller i huvudet, om man har en make som inte förstâr, om man har jobbiga barn som bara kan säga :Mammaaaaaaa.
I lördags, nej egentligen kom krokodilen fram i fredags kväll dâ jag bad V att hämta mig, ok att det var sent, men jag frâgar väldigt sällan om hjälp , det är oftast jag som gâr upp klockan 7 pâ helgerna för att skjutsa familjen hit och dit.
Han var sur när han kom och hämtade och jag var sur när vi kom hem och pâ lördags morgon sâ gick jag upp sur och jag var sur hela dagen.
Det var egentligen inte jag som var sur, jag var trött och krokodilen var sur.
Alltsâ sâ borde jag lyssnat pâ min krokodil tidigare än sâ. Första krokodil signalen är över trötthet och hur mycket man än sover sâ är man ändâ trött, irritation och stress för ingenting.
Jag känner mig krokodil sâ väl nu sâ jag vet när den kommer och hur jag skall göra för att lindra symptomen men jag borde lära mig hur jag skall tämja den.

Aucun commentaire: