mercredi 1 octobre 2008

Rese rapport : Barcelona


Vi anlände med Ryanär sent pâ torsdagskvällen, jag är helt emot Ryan, jag hatar deras kö system och att folk ställer sig i kö en timme innan för det finns inga reserverade platser.
Buh för Ryan! Jag tycker att det är hysteriskt att resa med dem, inte en lugnande resa precis.
Sedan in till stan med bussen, 1h resfärd och vi var i Barcelona vid 1 tiden pâ natten och därifrân en taxi till hotellet, givetvis sâ tror jag att taxichauffören sâg oss komma för priset ökade vid framkomst.
Hotellet var inget vidare, men billigt, när man lâg i sängen sâ kändes som om man lâg mitt ute pâ gatan.
Men hotellet lâg centralt och staden är sâ fin.
Första dagen gick vi upp till Park Guëll och Sangrada Familia (kyrkan som byggdes av arkitekten Antoni Gaudi och som fortfarande är under renovering), som är otroligt fin, parken var ocksâ jättefin. Vi picknickade i parken och sedan gick vi ned till gamla delen av staden.
Dagen efter sâ hyrde vi cyklar och cyklade längs havet och upp till Mont Juïc, och sedan runt i staden och sedan âkte vi och badade i medelhavet.
Pâ kvällen tog vi ett glas Cava pâ en liten bar sedan gick vi vidare och ât tapas och tog ett glas vin pâ en liten restaurang, det var verkligen mysigt, sedan rullade vi hem pâ vâra smâ fötter .
Dagen efter sâ gick vi till station och lâste in vâra bagage och ât frukost pâ en litet bageri och sedan gick vi upp i gamla staden och gick omkring och ât lunch i hamnen, pâ eftermiddagen gick vi ned pâ stranden och badade och sedan upp till station för att ta bussen ut till flygplatsen och ställa oss och köa för att fâ en plats pâ planet hem.

Jag älskar Barcelona.
Jag tycker att det är en underbar stad. Charmig och lite gammaldags.



Aucun commentaire: