vendredi 17 octobre 2008

Teater

Vi var ju pâ teater i onsdags, och sâg eller snarare anade "Le Temps des Cérises", när vi kom dit och tog ut biljetterna sâ stod det visibilité reduite (skymd sikt) pâ dem och när vi väl kom in och satte oss pâ vâra platser sâ sâg vi bara halva scenen, det var heta diskussioner pâ vâr sida av scenen ( vi satt pâ balkongen till höger om scenen), men det var fullsatt och de sade ju till oss vid reservationen att det var kategegori 4 ( för mig som inte har en aning om vad cat 4 är sâ sa damen i reservationen per telefon att sträcker man pâ sig sâ ser man scenen, men vi satt pâ rad fyra pâ balkongen och rad 2 ställde sig upp ganska snart efter pjäsens början sâ därför hade vi noll syn, sâ det fanns inget att göra.
Vi hade tur att sâ pass mânga gick efter bara 10 minuter sâ vi kunde flytta närmre mitten, men vi sâg inte hela scenen, och det spelades pâ den sida som vi inte sâg och det gjorde nog att jag inte gillade pjäsen!
Men jag tycker att pjäsen var halvbra, den kändes inte färdig.
Efter pjäsen sâ var alla irriterade och speciellt personen som jag var med och som jag bor med och det hela blev inte bättre av att jag tappade bort bilen ( jag hade inte skrivit upp var i P huset som jag parkerade ) sâ vi fick gâ ut igen och gâ över hela platsen och gâ ned vägen som vi kom och sedan parkerade.
Fan vad en man kan muttra över nâgot sâdant!

5 commentaires:

Anonyme a dit…

ja tänk vad de kan reta sig på lite, karlarna ;)
Trist att ni inte fick den upplevelsen ni hade förväntat er. Det tar mycket om man har dåliga platser.

Lillie plein damour a dit…

Ja tänk om jag blev irriterad varje gâng disken blir kvar i vasken!

Anonyme a dit…

för det blir du ju inte, eller hur? ;)
kram Lotte

som förresten minns ScoobyDoo på kassettband, dina föräldrar som berättade om Indien och visade saker därifrån, ditt klätterträd på framsidan av det röda huset och din underbart roliga vind (som du inte tyckte var nåt) :) om vi nu ska vara nostalgiska *s*

Unknown a dit…

Kan lugna dig med att jag oxâ har glömt bort vart jag har ställt bilen. Synd att teaterbesöket blev halvbra men man tycker ju att de inte ska sälja biljetter där man inte ser hela scenen?!

Lillie plein damour a dit…

Lotte, du som barndomsvän borde ju veta att jag är perfekt? Lämnar jag nâgonsin hâr kvar i duschen, disk i vasken eller korkarna brevid schampoflaskorna, NEJ!
*näsan växer*
Kom du i hâg vinden? Med gymnastik sakerna? Ja det var faktiskt en spännande vind, även om jag inte tyckte det dâ. Och trädet ja, ja det var underbart, senast som vi körde förbi (1997) sâ var trädet kvar.
Dâ körde vi runt i Jkp och ât lunch i stan och sedan âkte vi snabbt förbi Torpa skolan.
Kram