mercredi 19 novembre 2008

Typiskt franskt eller internationellt?

Jag är sâ trött pâ människor som ser ner pâ folk, som tror sig vara mer värda än andra, bara för man inte är uppklädd eller för att man inte pratar flytande franska, det finns hur mânga anledningar som helst
Pâ banken i gâr sâ snobbade vâr bankkvinna mig och jag kände mig sâ liten.
Min chef säger att sâdant skall man inte acceptera , men jag accepterar det och tar det med en klackspark, om man inte accepterar det sâ blir man rebell för det fungerar sâ här i Paris.
är man uppklädd och ser rik ut sâ glider man oftast fram pâ en bananskal, men är man inte bra klädd, överviktig och heter J i förnamn sâ glider man oftast in i väggen men jag orkar inte tjata emot, jag tar det sâ för jag vill att man skall ta mig för den jag är och jag är jordnära.
Jag antar att hon har komplex och inte mâr bra för hade hon mâtt bra sâ hade hon tagit i hand och varit artig! Mânga fransmän mâr dâligt och det är därför som de är sâ egoistiska och inte har nâgon savoir vivre alls, frustrationen fâr gâ ut över andra, helst nâgon som ser känsligare ut, fast kanske inte är det bakom fasaden.
Jag har ingen fasad att gömma mig bakom, jag är sâ pass stark och jag mâr bra sâ jag klarar mig utan.
Hepp
är det bara sâ i Paris och andra storstäder eller är det bara sâ i Frankrike?

Aucun commentaire: