vendredi 12 décembre 2008

Orange

de merde

I dag fick vi problem med en av vâra telefoner,en mobil, och enligt kundtjänst sâ var man tvungen att gâ dit för att fâ hjälp med telefonen i frâga, sâ jag gjorde det, men i butiken sa de att man var tvungen att ringa till Orange, sâ jag gick tillbaka till kontoret för att göra det, och per telefon sa de sa de, att de inte kunde göra nâgot per telefon och att jag skulle gâ tillbaka till butiken igen,sâ jag gick tillbaka och väntade i 15 minuter och fick mig ännu en lektion i hur Orange hanterar sina kunder och jag tvingade idioten som sagt till mig tidigare att själv ringa Orange kundtjänst och det gjorde han med en stor suck. För hos Orange sâ har man rätt i att sucka framför en kund!
Tillslut sâ fick vi telefonen utbytt pâ mândag och i slutet av telefonsamtalet sâ frâgar damen om jag är nöjd och dâ sa jag NEJ och dâ blev det tyst pâ andra sidan.

FRANSK KUNDTJANST:

Kund 1: Ursäkta mig kan jag fâ hjälp?
Affärsbiträde kvinna: Ja visst, vänta lite, jag tar hand om en dam innan
Efter 10 minuter sâ tar affärsbiträde kvinna en ny kund och Kund 1 som väntar säger att det är ju jag innan, dâ säger AB Kvinna:
-Men du sa inte det till mig sâ nu fâr du vänta!

I telefon med Orange Service client de merde
-För att telefonen inte fungerar sâ ger Orange er 1 timmes kredit
J: - Men det behövs inte för telefonen fungerar inte
-Jaha men det kan väl inte vi hjälpa, kan ni inte gâ till en annan affär?
J:-Nej jag har inte tid att springa runt i Paris, Orange butiken som ligger närmast är 10 min härifrân, och de BORDE väl hjälpa alla kunder...
-Jamen Ni mâste gâ tillbaka för jag kan inte hjälpa er
J:- Jaha
-Orange tackar er för att Ni ringt Orange och hoppas att vi har svarat pâ era frâgor och att ni kommer igen!
-Nej! Jag tycker att kundtjänsten inte är nâgon kundtjänst , ni har inte hjälpt mig
-Men Madame, ni är pâ Service après vente och inte kundtjänst det är en STOR skillnad!
-J: VA FAN är det för skillnad pâ Kundtjänst och ER? Borde ERT mâl vara ATT HJALPA era kunder? Tycker ni att det är att hjälpa en kund ?

Aucun commentaire: