jeudi 29 janvier 2009

NEJ

I dag skall jag inte mucka och frâga nâgon varför den personen strejkar, det riskerar att sluta illa, jag är redan pâ mycket gott (*ironi*) humör!

Dagen började 5H30 och jag vet inte när den slutar men om jag är hemma i kväll sâ blir jag glad och om det inte tar 2H30 som förra gângen sâ blir jag ännu gladare.

Tur att jag inte har nâgon funktionär i närheten!

3 commentaires:

Unknown a dit…

Jag frâgade faktiskt Es fröken varför hon strejkade. Bl a p g a den minskade köpkraften svarade hon. Jaha, sa jag, det gäller ju ALLA i hela världen just nu.

Lillie plein damour a dit…

Det värsta är att de inte ens vet VARFOR de strejkar!!
SNCF, för att man skall jobba kortare tid eller att jobbet är hârt? Det är ju sâ man baxnar, för att inte tala om SECU et la Poste de merde!

Lillie plein damour a dit…

PS Ett skepp kommer lastat..DS