jeudi 26 février 2009

Jag har skrivförbud

Det händer spännande saker pâ jobbsidan men det är för mycket skrivet om det i tidningarna sâ jag fâr inte prata om det, och pâ den personliga sidan sâ har det ocksâ hänt mycket och det kan jag heller inte blogga om.
Men vad kan jag blogga om dâ?
Att personen som sitter mitt emot mig och somhar fötterna upplagda pâ skrivbordet är pâ dâligt humör och fräser i stället för att prata och har alltid alltid rätt, även om jag är säker pâ att personen inte är det, personen gav mig tvâ timmars press i dag för att fâ ut löner och bonus och nu är det ute men jag har inte hunnit att äta, sâ jag tar och bloggar i en timme och sedan fâr jag gâ och ta en kaffe och varva ner.
(Jo, när alla var ute pâ lunch och bara jag jobbade sâ sade jag till mig själv, VARFOR tar du inte och läser lite, och det gjorde jag!) Jag är den enda som inte tar lunch och som jobbbar in den tiden, men jag sitter inte pâ jobbet natten lâng som de andra gör.
Jag kan ocksâ blogga om att jag inte hunnit äta sâ jag gick ut för att köpa mig lunch och gick in i en lyxig butik ( vi har bara sâdana i vârt kvarter) sâ nu har jag ätit lite och dyrt och är fortfarande hungrig.
*snark*
Jag har jobb sâ att jag kan sova pâ kontoret, jag kan leka domino med alla pappershögarna pâ skrivbordet, men nu har jag en högst intressant sak att göra, hitta rätt frâgor för att föra en jobb intervju med nâgon....det var dagens, min kollega springer bakom ryggen pâ mig och drar i skärmen för att kolla vad jag gör, halvt allvarlig och hälften pâ skämt, vi är stressade till tusen och det minsta fâr masken att falla och hysterin rinner ut pâ skrivbordet och ner pâ min "att göra lista som är mer hysterisk och det blir en salig blandning ...

Aucun commentaire: