vendredi 17 avril 2009

Lite roligt men pinsamt

Vi har ett problem utöver de värre problemen just nu, pâ jobbet och det är att toaletttdörren absolut inte är ljudisolerad och att vi hör allt!
Vi, jag och mina tvâ favorit kollegor har pratat mycket om detta ( vi kan verkligen snacka om allt, och i gâr chockerade jag dem genom att säga att vi borde sätta upp en lapp som säger "Tugga för mycket tuggummi ger gas")

Men sedan kom vi pâ en bättre idé och det är att skämta om det, men att personen tar ât sig och inser att det finns sanning i skämtet, lite lângsiktigt men vi kom inte pâ nâgot bättre.

Jag är sâ pass svensk sâ jag har mycket svârt att säga sanningen till folk som jag inte känner, hellre säger jag att jag ÄLSKAR rotmos och fläskkorv och att jag ât det varje dag när jag var liten än att erkänna att jag inte äter det.

I morse hade samma person spillt ut vatten över allt och satt sedan lugnt och jobbade medans vi funderade pâ hur vi skulle fâ till det pâ ett fint sätt,
Vi har förbjudit kollega 2 att överhuvudtaget skämta om det, han är för grym!

Jag tror att det lutar ât en anonym lapp, *skrattar högt*

"Härinne sâ hör man inte allt det man hör utanför, sâ sitt tyst eller gör det tyst"
"När man tuggar tuggummi -sâ bör man göra det med stängd mun"
"Du pratar för högt, du borde vädra/tvätta dina kläder och använda parfym"

Eller sâ borde jag skicka en anonym lapp till chefen om att jag har problem i mitt kontor, jag hör ALLT som sker, överallt, vi har det sâ litet, vi borde skaffa oss 200m2 till!

1 commentaire:

Unknown a dit…

Och jag är sâ pass pryd att jag lägger ner toalettpapper sâ att plumset och skvalet inte hörs.
Vi har en liknande situation pâ vârt jobb men som tur är sâ sitter jag inte pâ det kontoret. Iallafall sâ kan man gâ in dâr om man vill smyglyssna pâ vad chefen säger bakom stängda dörrar för väggen sattes dit senare sâ det är öppet 30 cm sâ att ett fönster kan öppnas. Mysko.