vendredi 24 avril 2009

Our body

I Paris, Espace Madeleine 12 hâlls just nu eller hölls fram till den 22 april en exposition anatomique av 17 kroppar, riktiga kroppar som plockats isär
Se mer om expon här
Expon och kropparna kommer frân Kina, och används ur medecinsk syn till att se hur vi alla ser ut innuti och är 17 dödsdömda kinesiska fângar.

Sedan den 22 april sâ är expon stängd för att expon är ett hot mot den männskliga kroppen, om jag översatt fel sâ säg till!

La justice a interdit, mardi 22 avril, l'exposition "Our Body, à corps ouvert", au motif qu'elle présente "une atteinte illicite au corps humain".

Jag har delad uppfattning.

2 commentaires:

annai a dit…

Jag tror den expon var i Dublin också. Tror inte det är något jag skulle vilja se men det är ju såklart nödvändigt att studera kroppen och kroppsdelar.

Lillie plein damour a dit…

Jag hade tänkt att gâ bara för av nyfikenhet men det är stängt och kommer säkert inte att öppnas igen.
För de som jobbar inom medecin är det nog en väldig bra expo