lundi 8 juin 2009

Jag och min morsdagpresent


Jag älskar mina barn och de älskar mig, i bilen i fredags sâ fick jag tillbaka allt jag sagt men värre, det löd, " det skulle pappa eller dommaren höra, undra vad de skulle säga om det"
-Städa rummet nu, annars fâr du ingen mat, eller en smäll ( enligt Vi föräldrar sâ skall man aldrig hota eller muta)
-Tyst med dig, sâ fâr man inte säga, vad skall dom tro dâ? (Enligt Vi förälrar sâ skall man lâta barnen kunna prata om ALLT , det sägs att väggar har öron - vad har dâ inte barnen? Paraboler, de hör ALLT även det som de inte borde)
Det värsta är att mina barn oftast säger det när de som inte borde höra det, hör det , som farmor, pappa, grannen och snart dommaren.....
-Mamma, om man slâr 17 sâ kommer man till de misshandlade barnens linje, undra vad dom säger ...
Men vi tänker inte göra det för att det är mors dag....

4 commentaires:

annai a dit…

De som författar Vi Föräldrar har förmodligen inga barn...

Lillie plein damour a dit…

Troligen inte!
När jag födde M, sâ fanns det inte tid att göra nâgon peridural sâ jag fick lustgas och jag hade sâ ont sâ att jag skrek, dâ säger sköterskan, men att skrika hjälper ju inte.
Jag tog av mig lustgasmasken och gav henne en mördande blick och sa, har ni barn?
Nej!Men att skrika hjälper inte.
-Vänta sâ fâr du se, kärring *satte pâ mig lustgasmasken igen.
Man blir elak när man har ont!

annai a dit…

asg ja visst blir man elak. Efter Cs födelse bad jag faktiskt en av sköterskorna på avdelningen om ursäkt om jag varit otrevlig. Hon hade tur att jag inte dämde träningsbollen hon erbjöd mig att sitta på för att "ease the pain" i huvudet på henne. "Neeeeej, jag vill ha droger!!!! Nuuuuu!!!!"

Lillie plein damour a dit…

ASG!!
Jag har för mig att jag grät och bad över att fâ en epidural, annars kommer jag fan ta mig inte att föda!
-Ja du har inte sâ mycket val...
AHHHHHHHHHHHHHHHHH