lundi 8 juin 2009

Me and my

Cherries
Jag och Dale Cooper smakade pâ min Twin Peaks Cherry Pie i lördags och resten ât vi upp i söndags. Damn good!
För den första gângen sâ gjorde jag pajdegen själv, enkelt och körsbären köpte jag färska och tog ut kärnan i varenda en ( när svärmor kommer skall jag inte ta ut kärnorna) och bara det tog säkert en halvtimma, samtdigt som 4 barn provsmakade körsbärerna, helst de utan kärna, jag gjorde pajdegen och sedan dekorerade jag pajen och lade pajdegsstreck pâ, som Bree gör.
I gâr sa barnen att jag liknar Bree när jag gör paj, fast jag är tjockare och inte alls lik till utseendet,
Sedan lekte jag Rachel Allen och gjorde blondies ( are you tired of Brownies, than try blondies) och bytte farinsocker och peanutbutter mot sucre de canne och creme de marron (kastanjenötskräm?) och det blev sâ gott sâ kakan rök till mellanmâlet och inte som dessert.
Sâ mina födelsedagsbarn fick ingen chokladkaka och ingen Charlotte aux framboises utan en Cherry Pie.
Mamma lekte Dale Cooper och hade sâ roligt men inte barnen, de tyckte bara att mamma var jobbig.

Aucun commentaire: