jeudi 9 juillet 2009

När näven âker ned med en smäll

I gâr höll jag pâ att spy av ren stress, hjärtat slog vilt, tankarna for runt som i en tvättmaskin och som körsbäret pâ grädden sâ kom chefen med ännu en frâga och ännu mer press, min kollega fick ont i magen när hon sâg mig och jag tror att stressen kunde läsas i min panna, och plötsligt sâ kände jag, runt 15 tiden efter att ha jobbat in lunchen, att jag fâtt nog och att det inte var nâgon som helst hjälp att ha jobbat till 21 mândag och tisdags kväll och i lördags eftermiddag, allt bara rann ut, och i stället för att ställa mig och skrika sâ skrev jag av mig, ett kort men mycket klart mail till chefen, tog min väska och gick ut och tog luft och ringde V med grâten i halsen.
Det är mycket sällan som jag stressar upp mig, men i det här fallet sâ är det ekonomiskt och dem som känner mig väl vet hur jag reagerar med siffror och att det lättaste mattetalet kan fâ mig att grâta, jag känner att jag inte klarade det jag jobbade med och att jag inte fick den hjälpen som jag behövde.
Jag insâg när jag pratade med V att jag var mycket nära att säga upp mig, och när vi pratade om det sâ lät det litet men för mig var det inte det, jag drunknade ju i grädden och blev kvävd av körsbäret.
Jag gick runt i kvarteret och pratade med V, när vi pratat klart sâ kändes det sâ rätt , och sedan ringde min kollega som sett mailet och sa -Gud vad du är bra, att du vâgade säga det pâ ett sâdant fint sätt !
Dâ kände jag mig ännu säkrare pâ mig själv.
Sedan gick jag tillbaka till kontoret, ât lunch vid fyra pâ eftermiddagen och tog min tid!
Min chef väntade pâ mig när jag kom in och väntade medans jag ât min lunch !
Sedan pratade vi ut om det och han förstâr och jag förstâr och genast kändes stressen som bortblâst, det är sâ skönt!
Sâ nu stressar jag mig inte över det, i dag har jag legat pâ latsidan och skall gâ tidigt!
I morgon är det helg, lânghelg och i morgon sâ kommer en mycket avundsjuk person och hälsar pâ, hon kunde ju inte vänta pâ en inbjudan utan bjöd in sig själv och fâr nu tillgâng till huset när vi âker bort över helgen, suckar högt!

2 commentaires:

Larssons a dit…

Oh vad bra gjort vannen, ar imponerad av hur du hanterade situationen med chefen. Pestrattan som kommer i morgon ar en annan femma.....;)

Lillie plein damour a dit…

Jag blir sâ trött och hennes negativa kommentarer ekar redan