mercredi 28 octobre 2009

Ensam

Det är inte mânga dagar i mitt liv som jag varit ensam, ensam att städa, ensam att sova och ensam att ...handla mat
För det förstâ sâ när jag är ensam sâ är huset i ordning och reda, till och med soppâsarna âker ut pâ rätta dagen och stâr inte och samlar damm i garaget, tidningarna âker i kassen till âtervinningen och tvätt korgen svämmar inte över, inga händer som pryder spegeln i badrummet, inga hârspännen pâ badrumsgolvet,
det enda problemet är att sova själv och att laga mat själv.
Jag mâste planera vad jag skall äta hela dagen för att sedan komma hem och inte orka laga mat och göra en tartine au nutella, min favorit rätt efter gratinerad blomkâl som fortfarande är lire knaprig, och när jag skall sova sâ tvingar jag mig själv att inte tänka pâ filmen Paranormal activity och att en ande bor i min säng och leker med täcket eller lyssnar efter skumma ljud.

Annars gâr det bra själv, jag tror att man vänjer sig men jag tänker inte vänja mig, jag vill ha bâda, ensam och inte ensam, bortskämd som jag är.

Aucun commentaire: