lundi 23 novembre 2009

Att jobba hemma

I dag, jobbar jag hemifrân, utan el, jag har dâ riggat upp lânga sladdar frân trappavsatsen till min dator och till lampor och sâ är jag redo, dâ fungerar inte min uppkoppling och hunden vill gâ ut i samma stund som Orange kundservice svarar och sedan ringer min kollega och sedan en kund och dâ tackar jag hunden för att hon inte skäller just dâ!
Jag väntar pâ att nâgon skall komma hit frân elbolaget och sätta pâ strömmen, som de var här och klippte av i onsdags för att personen innan mig inte betalt pâ ett âr,
givetvis sâ var det tvunget att falla pâ mig!
Jag växlar mellan thé och kaffe för att inte frysa fast, det regnar och hunden lämnar smâ avtryck pâ parkettgolvet samtidigt som kollegan ringer tillbaka och jag inte hittar handduken att torka av hundskrället,
Jag skall njuta av en espresso med varm mjölk i, i morgon pâ jobbet, perrier i mängder och en uppkoppling som inte bryts, och av värmen pâ mitt kontor!

4 commentaires:

Unknown a dit…

Va?! Hade h*n inte betalt elen. Är det din gamla lgh som du bor i?

Lillie plein damour a dit…

Nej han hade inte betalt pâ ett bra tag sâ de bröt strömmen, men jag fick tillbaka den i gâr, och det är skönt med lite värme!!
Ja det är min gamla lägenhet som jag bor i ett tag.
Kram

Charlotte a dit…

Hej Vännen! Låter som en riktig skitdag! Vad kul att du också bloggar! Kram Charlotte

Charlotte a dit…

Hej Vännen! Är allt bra med dig? Kul att du också bloggar!
Kram Charlotte