jeudi 5 novembre 2009

Kram till alla dem


som har det jobbigt nu, med cellgiftsbehandlingar,strâlning, ângest, illamâende, blâa naglar, hâret-ögonbrynen-ögonfransarna som faller i tussar, muntorrhet, sömnlösa nätter och ifrâgasättande av andra,
sâ vill jag säga att jag hâller er om mitt hjärta och tänker pâ er.
Livet är orättvist och det är en jävla sjukdom

4 commentaires:

Plastfarfar a dit…

Håller med.

Lillie plein damour a dit…

Vad lustigt, jag surfade precis förbi hos dig och knackade pâ men glömde att lämna meddelande!

Plastfarfar a dit…

Det är ganska lugnt just nu. Men jag har börjat räkna ner till nästa koll i December (koloskopi) och sen en i Februari (datortomografi).

En vän till mig med cancer i bägge brösten har sagt att årskontrollerna är den nya födelsedagen för hennes del.

Det håller jag numera själv med om.

Lillie plein damour a dit…

Plastfarfar, jag vet inte om jag hâller med men jag förstâr varför det är ett nytt liv, jag ser mitt liv som en bonus till att jag fick en andra chans.
Tummarna hâlls.
Jag skall till onkologen pâ mândag morgon, och jag vet att han intehar tid att lyssna, prata utan bara har tid för en diagnos och kolla scannern, men jag skulle vilja prata och frâga, jag har sâ mânga frâgor om livet.
Det är sâ orättvist!
Kram