lundi 20 décembre 2010

Ny arbetsgivare

I dag var jag hos min nya arbetsgivare,
jag tvättade hâret, sminkade mig och valde lite snyggare kläder ( de senaste dagarna gâr jag i pyjmas), och off gick jag,
när jag gick in, och sâg alla grâa personer, sura miner sâ kände jag bara för att le, och plötsligt sâ kändes det som om mannen som stod vid disken skulle rulla ut den röda mattan, men nej sâ fint blev det inte, men han presenterade mig for en dam som satt i ett avskilt rum ( "Det är för privat" ohhhhh...
( Vanligtvis sâ fâr man stâ och förklara sina problem inför flera personer som sâklart lyssnar girigt)

Jag fick berätta vad jag kommer i frân och vad jag vill göra, hon lyssnade verkligen och analysen tog inte lâng tid; "du vill göra sâ mycket men du mâste koncentrera pâ en väg och enligt mig sâ borde du inte gâ in och jobba med sjuka människor utan vända blad och gâ vidare"

Om nâgon annan sagt det till mig sâ hade jag blivit hysterisk, men jag inser att hon säkert har rätt.

Hon avslutade mötet med ett leende och frâgade ; säg mig, vad är hemligheten till en lyckad macaron..

Sâ länge lev min nya arbetsgivare, Arbetsförmedlingen!!

4 commentaires:

Martine a dit…

som vanligt vad det gäller goda råd är det lättare sagt än gjort! Lycka till med en ny karriär eller vad det nu heter...
Varma kramar

Nässelblom och choklad a dit…

Det låter klokt det hon sa. Jag hänger inte riktigt med i allt som händer men jag hoppas att det blir riktigt bra i slutänden. Och du vad är hemligheten...Jag önskar di ett riktigt gott nytt år med mycket positivt! Kram/Eva

Anonyme a dit…

Längesen jag kikade in här. Önskar dig ett riktigt gott nytt år!
*kram*
Lotte

Anita a dit…

Så synd att du inte skriver längre. Du var bra!