mardi 15 mars 2011

Lär- känna- bloggerska - lista

Jag har kopierat frân min namne Dosiss
Det vore kul om mina fellow bloggers kunde göra samma sak. Nyfiken som jag är;) ( Dosiss alltsâ)
✻ ✻ ✻
* Hur gammal är du om fem år?
22? nej 42!!!
* Vem var den sista du träffade? Min man
* Hur lång är du?
1.60 cm
* Vilken var den senaste filmen du såg?
Rock i söndags
* Vem ringde du senast?
Min dotter i gâr för att önska god namnsdag
* Hur löd ditt senaste SMS och till vem? Une enorme pensée à B, il aurait dit quoi par rapport à .......
* Vad är kvällens planer?
Bara snusk! ingen aning, tv, middag och snark
* Föredrar du att ringa eller skicka SMS?
SMS.
* Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
I himlen , men fortfarande gifta!
* När såg du senast din mamma?Den 14 mars 1988
* Vilken ögonfärg har du?
Mörk bruna, men svarta och blixtrande när jag sprutar eld
* När vaknade du idag?
07.30
* Har du någon gång hittat en katt?
Nej tyvärr! Jag drömmer att hitta en och säga, oj dâ, du fâr bo hos oss nu!
* Vilken är din favoritplats?
österlen
* Vilken plats föredrar du minst? Pâ Leclerc!
* Var tror du att du befinner dig? Pâ avenyn med en kaffe
* Vad skrämde dig som barn?
Spöken under sängen och i garderoben och mörker
* Vem fick dig att skratta senast? Solsidan i gâr, Oves 40 ârs fest
* Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, men jag har inga kvar, brorsan har dem.
* Har du stationär eller bärbar dator? Laptop
* Sover du med eller utan kläder på dig?
Men kläder!
* Hur många kuddar har du i sängen?
3, varav en Tempur som vi slâss om!
* Hur många landskap har du bott i? 2
* Har du någon gång spytt på fyllan? Japp, och jag skäms fortfarande!! Det var Lucia och klockan 21 sâ fick jag âka hem igen, vi hade druckit outspädd Gin!
* Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota.
* Är du social?
Ja och Nej, beror pâ.
* Vilken är din favoritglass?
Häägen Daaz med mashmallows och pecan nöt
* Tycker du om kaffe? Jag älskar kaffe
* Vad dricker du till frukost?
KAFFE!
* Sover du på någon särskild sida? Japp höger
* Kan du spela poker? Bara klädpoker
* Tycker du om att mysa?
A la suédoise? NEJ, vi fredagsmyser INTE! Vi köper inte räker, lagar inte tacos och tömmer en flaska vin.
* Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja
* Kan du några andra språk än svenska? Jag önskar att jag kunde teckensprâk
* Har du någonsin åkt ambulans? nej inch allah
* Föredrar du havet eller pool? Beror pâ vilket hav, det blâa havet i mexico med 26° är ok, men inte 14 grader pâ stranden i österlen
* Vad spenderar du helst pengar på?Bilfan ( annars, böcker och mat))
* Har du någonsin testat att röka? Nej ( pinnochio)
* Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Yoghurt
* Vem är den roligaste människan du känner? Det finns sâ mânga runt omkring mig!
* Välj ett ärr på din kropp.
Kinden, trillade i en trapp med min lillebror, för 33 âr sedan! Gud vad tiden gâr!
* Var togs din profilbild ? Eh, ingen aning
* Kan du byta olja på bilen? Säkert, det är väl bara öppna och hälla pâ.
* Vilken var den senaste boken du läste? Elle s'appelait Sarah - Tatiana de Rosnay. Excellent!
* Läser du dagstidningen?
Bara på nätet.
* Prenumererar du på någon tidning?
Japp en engelsk mattidning
* När var du i kyrkan senast? I helgen, dâ vi besökte en basilika i Brugge

4 commentaires:

heffamamman a dit…

Vad du är snäll som underhåller Dosiss. Och mig . :) Jag kommer gärna och kollar om du nån gång bestämmer dig för att själv byta olja i bilskrället. Det kunde bli ganska intressant. ;-) Och jag ska i fortsättningen tänka på dig varje gång vi äter tortillas på fredagarna. Fast mys kallar vi det inte för hos oss, utan hederlig middag! Stela finnar är dåliga på att mysa. På tal om roliga människor så hör du definitivt till den kategorin. Bara du släpper fram den sidan av dig själv.

Nu ska jag sluta terrorisera dig för idag. Hoppas att du får en extra god kaffe serverad under eftermiddagen. För det är du värd.

Plastfarfar a dit…

Jaf avstår från alla 'bloggstafetter', men önskar dig välkommen tillbaka i cyberrymden.

Lillie plein damour a dit…

Tack för era kommentarer! Nu är det vâr! Kram

Anita a dit…

Skönt att veta att du andas.....välkommen tillbaka med våren!