dimanche 1 juillet 2007

Jag är sâ trött pâ

att försvara fransmännen inför andra européer
Fransmännen är som de är, sâ som alla andra är som de är.
Jag faller för deras charm, de pratar med alla och är nyfikna om hur vi har det i Sverige,
de kör för fort, de kör i bland med flera glas vin i kroppen ( det borde man inte och det börjar bli nog med det)
I fredags när jag körde hem sâ var det tvâ kontroller i samma rondell, alkoholtest!
Fast jag blev inte stoppad!
Jag gillar deras hjälpande hand, om man behöver dem sâ finns det oftast âtminstone en persons som räcker ut sin hand.
Deras humor.
Jag gillar att konstatera hur olika vi är och i bland râkar jag ut för en kultur chock och dâ
förundras jag hur det kan vara möjligt dâ vi bor pâ samma kontinent,sâ nära varandra och ändâ är sâ olika.

Aucun commentaire: