dimanche 1 juillet 2007

När jag blev stoppad av polisen

hade jag precis stigit av planet frân Lisabon och en lâng helgs semester, jag pratade med maken pâ mobilen och ser pâ lângt hâll att det är en poliskontroll sâ jag hivar telefonen och försöker att se vanlig ut
Jag vinkas in, och tänker att det är för mobiltelefonen
Men icke, min nya bil är utan försäkringsetikett och mitt carte grise ( bilens papper ) är inte i vâra namn utan i säljarens namn
Jaja, Polisen pratar pâ och jag förklarar att jag inte hunnit och att Prefecturen var stängd precis den dagen dâ jag skulle dit *sâ typiskt* och ja det är svârt att hitta en tid att hinna att gâ pâ prefecturen när man jobbar , bla bla bla jag tror att jag till och med berättade att jag precis kommit hem frân Lisabon och hur fint vi hade haft det där och att maken ligger bakom i en bil sâ om det skulle vara nâgra problem sâ kommer han....bla bla bla
Polisen pratar pâ och frâgar om jag inte har familj i Sarcelles för jag liknar en tjej där
- Klart att jag har det, känner Ni dem?
- Javisstja bla bla bla
Polisen avslutar med att säga, fixa era papper sâ fort som möljigt och stannar trafiken bakom och lâter mig âka i väg
*puh*

Aucun commentaire: